Somnia


Oskused


 Siin on ülesloetletud mõningad oskused, mida üks somnik võiks osata. Kuid tähelepanu tuleks pöörata sellele, et igaüks oskab kanda mõõka ja võidelda, ärasurgata, uimaseks lüüa, kuid kõike seda vastavalt oma pärisoskustele (MV oskustele). Siia alla käib ka haavade sidumine, kuid ainult erioskusega tegelase hoolitseva käe all haavad ka paranevad. Lihtsalt kinnisidumine peatab vaid verejooksu. (vt lisaks)

Uusi oskusi saab osta kogemuspunktide (KP) eest. KP'sid jagavad korraldajad peale igat mängu vastavalt osaleja rollimängule, heale kostüümile vms, kuid ei pruugi seda alati teha. KP'sid võib mõne vingema oskuse ostmiseks koguda.

 

Ravitsemine:

Taastumine - tegelase 1 EP taastub 10 minutiga, haavad peavad olema seotud. (2 KP)

Hüübimine - tegelane ei veritse koomasse viiduna surnuks. (3 KP)

Haavaravi - tegelane lisab haavade sidumisel tervist toovaid taimi ja kasutab muid ravivõtteid. Seotud haavadega tegelase 1 EP taastub 15 minutiga. (1 KP)

Jäsemete sidumine - tegelane oskab siduda ja ravida vigastatud jäsemeid nii, et 30 minuti järel on jäse jälle kasutamiskõlbulik. (2 KP)

Needmine ja needmisest ravimine - tuleb saada kätte neetava isiklik ese, taguda 15 minutit trummi ning seejärel 3 minutit keskenduda, ohver kaotab 1 EP; ravimiseks kasuta oma fantaasiat. (2 KP)

Koomaravi - tegelane oskab haiget koomast välja tuua riituse abil. Riitus kestab vähemalt pool tundi, seda saab kasutada maksimaalselt 2 korda päeva jooksul. (3 KP)

Haiguste tundmine ja ravimine - GMi abiga saab teada, milline tõbi ohvrit vaevab ja vastavalt sellele oskab ka ravida. (3 KP)

Surnust elluäratamine - tegelase surnust ellu äratamiseks on vajalik vähemalt tund aega kestev riitus. Peale riituse lõppemist on selle läbiviija teiste toimetuste jaoks liiga väsinud ning peab päikesetõusuni või -loojanguni puhkama. Riitus võtab nõialt maha 1 EP. Oskust saab kasutada vaid 1 korra päeva jooksul. (5 KP)

Mürgid ja joogid:


TÄHTIS TEADA

  • Mitte iga jook ei ole võluomadustega.
  • Jook omandab oma imetabase toime alles siis, kui on kokkupandud rohud ning sõnad, mis vabastavad maagia rohtudes.
  • 1 joogi doos on 1 lonks.
  • Jook + sama joogi vastumürk = neutraalne. Jook on kahjutu.
  • Jook + vale vastumürk = mõjub jook. Vastumürk ei mõjuta jooki.
  • Jook + jook = kooma.

Relvade mürgitamine - vastava erioskusega tegelane saab relvi mürgitada.
Mängu väliselt tuleb relv märgistada kollase teibi või riideribaga. (3 KP)

Unerohu valmistamine - paneb magama kuni äratamiseni (raputusega). Mõjub kohe pärast manustamist. Koostis: kakao+jahu (1 KP)

Pimestusjoogi valmistamine – jooki tarbinu nägemine kaob, seda on võimalik taastada vaid vastumürgi joomisega. Joogi koostiseks on sidrunimaitseline ja –lõhnaline vesi; vastumürgi koostiseks kummelitee, millele lisatud natuke pimestusjooki. (2 KP)

Ei-kuule-ei-räägi jook – koostiseks kohvipulber+sool+vesi; jooki tarbinu kaotab kõne- ja kuulmisvõime kuni vastumürgi – kummelitee + natuke vastavat mürki – saamiseni. (2 KP)

Mürk - hakkab mõjuma kohe pärast manustamist halvates ohvri ning 10-15 minutit pärast joogi joomist tapab. Koostiseks suhkru ja pipra segu, vastumürgiks kummelitee. (1 KP)

Raevujoogi valmistamine - tekitab raevu ükskõik millise elusolendi vastu, kes on läheduses (inimesed, loomad). Mõjub koheselt ja kestab 60 sekundit ehk 1 minut. Koostis: sinep+vesi (2 KP)

Tõejook - jooki tarbinud tegelane ei saa 10 minuti jooksul valetada. Koostis: suhkruvesi (3 KP)

Heatujujook - jooki tarbinu viibib järgmised 15 minutit ülevoolavas õnnetundes. Jooki võib päevas maksimaalselt tarbida kolm korda, peale seda langeb koomasse. Koostis: pirnisiirup (1 KP)

Loitsud

Suitsiidimõtete istutamine - tegelane veenab ohvrit vähemalt 15 minutit, seejärel sooritab ohver tunni jooksul enesetapu. Seda oskust saab kasutada maksimaalselt 1 korra päeva jooksul. (4 KP)

Kaitseloits - kaitseb maksimaalselt 2 m diameetriga ringis asuvaid asju ja inimesi. Väljastpoolt saab ringis asuvaga kehalisse kontakti astuda vaid loitsija ise. Loitsija peab kaitse ringi tekitamiseks süütama küünla, lausuma loitsu nime ning ära märkima ringi piirjooned (nt nööri, kivide või käbidega). Loits kestab leegi kustumiseni või kuni loitsija selle ise kustutab. Leek võib kustuda ka looduslikult, nt tuuleiiliga (järelikult ei olnud loits piisavalt tugev). (3 KP)

Pimestamine - loits pimestab vastase 5 minutiks, ohver võib edasi tegutseda vaid kinniste silmadega. MV: mängija ostuab vastase poole ja lausub sõnad. (2 KP)

Hüpnotiseerimine - loitsija ja ohvri vahel on vajalik 5 sekundiline silmside. Kui silmside puudub, siis piisab sellest kui loitsija ohvrit 5 minutit jõllitab. Hüpnoos kestab 30 minutit, ohver allub selle aja jooksul ainult loitsijale. Pärast hüpnoosi lõppemist ei mäleta ohver midagi juhtunust. Loitsu saab kasutada vaid 2 korda päeva jooksul. (4 KP)

Juurdumisloits - ohver justkui klammerduks maa külge ning saab kasutada ainult käsi. Loitsija peab loitsu jaoks lausuma käsusõna "Juurdu!". Loits kestab 3 minutit. (2 KP)

Kartmisloits - ohver kardab paaniliselt kõike ning on tegutsemisvõimetu. Loitsija peab loitsu jaoks lausuma käsusõna "Karda!". Loits kestab 5 minutit. (3 KP)

Halvamisloits - ohver langeb maha ning ei liiguta ennast. Loitsija peab loitsu jaoks lausuma käsusõna "Halva!". Loits kestab 5 minutit. (3 KP)

Naeruloits - ohver kukub ohjeldamatult itsitama. Loitsija peab loitsu jaoks lausuma käsusõna "Naera ja rõõmusta!". Loits kestab 3 minutit. (2 KP)

Keerukuju - tabamuse saanu peab koheselt 25 korda ümber oma telje keerutama, samal ajal ei tohi muuga tegeleda. Loitsija peab loitsu jaoks lausuma käsusõna "Keerukuju!". (2 KP)

Tulepall - tabamuse saanu süttib. Leekide kustutamiseks peab heitma maha ning matma leeke 30 sek jooksul. Veega kastmine kustutab leegid kohe. Kui leeke sellel ajal kustutada ei suudeta, siis kaotab pihtasaanu 1 EP. (MITTEOSTETAV)

Jumalik ilmutus - mõnikord suudavad Loitsijad jumalate abiga ka asju ette näha. Selle jaoks tuleb läbi viia tunniajane riitus, mille jooksul on Loitsija transis ja räägib justkui võõraid keeli. Peale riitust on Loitsija aga nii väsinud, et peab päikesetõusuni või -loojanguni oma jõuvarusid taastama ega saa teha midagi muud. Kasutada 1 kord päevas, kuid meelsasti ei taha keegi seda ette võtta.
Samuti võib jumalik ilmutus saada tegelasele osaks siis, kui Mängujuht peab vajalikuks tegelast eelseisvate ohtude eest hoiatada. Sellisel viisil teate saanud tegelane on 10 minutit teadvuseta ning võib alles siis oma nägemuse teistele teada anda. (5 KP)

Mõjutamine - Tegemist on rändrahva erioskusega inimesi enda soovitud suunas mõjutada. Toimib nagu hüpnoos, kuid on lühiajalisem ja käib ühe kindla käskluse peale. See paneb inimese käituma nii nagu olekski see soov tema enda oma, kuid ta ei tea, kust see tuli. Tasub aga panna tähele, et mõjutamisest tekkinud soov kaob 15 sekundiga, seega kellegi tapmiseks ei ole antud oskust soovitav kasutada. Võib kasutada piiramatult, toimib käeviipega, mis peab mõjutatavat puutuma.

Aeglustamine - jooksev tegelane hakkab kõndima, kõndiv liigub
tibusammudega; käsklus "Aeglustu!" mõju 1 min. Ostmatu.

Meisterdamine:

Maagiliste amulettide valmistamine - valmistaja saab amuletile üle kanda neid erioskusi, mida ta ise oskab või valmistada amuleti, mis annab kandjale juurde 1 EP. Amuleti valmistamine võtab aega 1 tunni. Valmistamise viis sõltub sellest, milliseid omadusi amuletile omistatakse. Amulette saab päeva jooksul valmistada vaid 2 tükki. (3+1 KP)

Relvade valmistamine - tegelasel kulub relva (mõõk, oda, hellebard jms) valmistamiseks pool päeva. (3 KP)
Tähelepanu! - uut relva ei tohi enne Mängujuhi kontrolli läbimist kasutusele võtta.

Relva karastamine - karastatud relva löök võtab maha 2 TP või nende puudumsel 2 EP. Päevas saab karastada 2 relva. (4 KP)

Raudrüü valmistamine - tegelasel kulub raudrüü valmistamiseks 1 päev. (5 KP)

Kaetatud relva valmistamine – sepp kaetab relva kogu selle valmistamise aja st pool päeva. Kaetatud relv märgistatakse musta teibi- või riideribaga. Kaetatud relva omapäraks on see, et sellega ei ole võimalik vaenlasele vigastusi tekitada.
(4 KP)



tagasi üles

Leht on osa Somnium Mirabilest. Lehe disain ja kood: Sprot Kala